Thursday, April 7, 2011

si cantik dan si ensem berjumpe peminat



salam 1 malaysia

arie rabu bersamaan (6th April 2011)
aku dan kawan2 aku ader program KENALI FSK (fakulti sains kesihatan) di SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN PUNCAK ALAM(SMKPA)
program nie dibawah anjuran Persatuan Pelajar Pemulihan Carakerja (PPPCK)


mula2 aku x involve lansung pon dengan program ini
tapi aku diajak oleh ms.president persatuan aku
macam orang ngantuk disorong bantal aku pon on je la


seramai 5 orang yang pergi
booth dipasang seawal jam 9.00 pagi (bukan kami yang pasang sebab kami pergi makan)
balik dari makan tempat da disediakan

prepare2 barang yang perlu dipamerkan and then tunggu pelajar2 datang pada kami

tada...ini la hasil pameran kami



mula2 yang datangnyer agak sedikit (malu kot ngan kami, yela geng2 cantik n ensem la katakan)



geng2 cantik + tak berapa nak ensem!!!



after 30 minits barula orang ramai ke booth kami
dak2 nie tanyer soalan pelik2 tapi logik dipandangan mereka


abe ni tengah bagi penerangan
lepas 2 aku pon cucuk2 la jarum kepada budak 3 orang nie

aku: adik, cube teka abang nie umo bape taun?
adik: emmmm

aku: teka je dik

adik: 27
kami: mauahahahhahahahah (gelak gile2)

moral: tak pandai betul adik 2 nak amik hati abang nie. ada ke die tuakan si abang nie. =)
umo abang tu yang sebenarnyer adalah....tet..rahsia...nanti dier marah. tapi yang pasti xde la lanjut sangat dari yang itu. tapi kalau korang nak teka bole la teka dalam comment nanti

ini dari wakil budak2 nursing

saat paling kelakar adalah bersama budak berbaju putih nie (dak darii kelas perdagangan)
waktu itu kami buat demonstrasi menggunakan TENS (sejenis alat tok pain relief)
TENS nie ader bagi stimulation macam "electrik"
x sakit pon cuma rasa janggal skit.
masa nak bagi TENS nie macam2 budak nie tanyer

adik berbaju putih: akak. benda nie boleh letak kat otak x?
akak: naper? ko nak pandai ker? (x rasa ke jawapan nie jawapan perli)


akak: ader sakit maner2 ker?
selalunyer budak2 yang belajar nie sakit kat tengkuk (posture badan yang salah)
adik berbaju putih: xde sakit la. saya nie x belajar. (dengan gaya bangganyer)


adik berbaju putih: kak, i2 aper? ipad ker?

akak: a'ah ipad tok ko.


inilah alat yang digunakan oleh adik 2 sebagai "iPad"
canggih kan budak2 sekarang semua barang2 teknologi dieorng kenal


waktu penenrangan pasal paru2.

"paru2 kita nie patutnyer bersih je. tapi disebabkan bahan2 kimia yang kita sedut mulalah menjadi hitam. contohnyer seperti "MEROKOK""

adik berbaju putih: owh yeke kak. meh cni bagi aku rokok 1 (melawan je kan keje budak nie) sambil dak nie meraba2 poket seluar dier (nie nak menunjukkan dier nie isap rokok tapi xde apa2 berlaku dekat dier)
akak: panggil cikgu disiplin nanti

adik berbaj
u putih: akak, cikgu disiplin 2 xle buat ape2 ngan sye!! setakat cikgu 2, sy genggam dier mcm nie ha (gaya pulas botol macam dier la yang berkuasa)
kami semua: terkedu je. (dalam hati aku dok kata budak nie memang kuat melawan. arap2 ko da dewasa kelak adik jadilah orang yang bergune)



ini time aku buat test tok measure blood pressure (tekanan darah tinggi) kat dieorng.
teruja betul budak2 nie nak try. yela nampak mesin pon macam canggih

ni pulak adalah sesi mengurut budak2 nie...
tunjuk teknik2 mengurut je

p/s: balik je dari program nie aku tros ZzZZzZzZzzZz...sangat2 letih..


2 comments:

  1. igt dah jd follower.... ahhahaha...silap2....... mau ini gmbar suma

    ReplyDelete
  2. nnti i bg ye...dalam camera semuanyer

    ReplyDelete