Sunday, March 13, 2011

keberanian itu tiba2 datang

selepas aku disoal oleh salah salu lecturer aku masa main game truth SAJE!!! xde DARE pon!! tros keberanian aku tibe2 muncul...selame ini rahsia aku, aku simpan rapi saje..aku x bgtau sape2...even not my close fwen...ok ikuti dialog aku bersama lecturer aku waktu botol i2 terarah kepada aku...

lecturer : L
aku : A

L: saya ader soalan kepada awak. awak ader bf (boipen) x?
A: smbil tgk2 orng sekeliling (dalam hati aku berkata2..cakap la single) "saya x tau la encik"
L: awak dengan dier tgh stage ke berapa?? (1, 2 or 3..ikotkan kate2 n pemikiran lecturer aku)
A: sye pon x tau la encik,
L: kirenyer awak nie selalu berhubung la (ini nk sahihkan aku d stage keberapa)
A: x jugak encik...

soalan tok aku berhenti setakat i2 sahaja...permainan dditeruskan lagi...
tup2..kena kat aku lagi...

L: bf awak budak UiTM ker?
A: x
L: bpe umo dier?
A: sama baya ngn saya
L: umo awak brapa?
A: 23


i2 la first time aku dok cite tentang laki yg rapat ngn aku...aku x berani nk kater dier BF aku coz kami x pernah citer ape2. berjumpe pon bile perlu. aku nie ader payah skit nk jumpe ngn laki yang aku ader feeling coz cakap terus terang yg aku x suka bermain ngn perasaan. mmg indah tapi agak payah. lagipon dier agak ehem2..so paham2 je la...

knaper dier pilihan aku???
ini kerana dier ade ciri2 laki idaman aku, bak kater kawan aku, laki yg pelu ader tok aku adalah "ego, berpewatakan seperti ustaz, dan mestilah tinggi dr aku"..
jgn tanyer nper aku nk yg ala2 macam ustaz...sebab aku pon x tau naper...bkn la maksd aku yg btol2 ustaz, tapi hal akhirat dier arif...
tpkan mungkin sebab aper aku suke pada die adalah kerana, dier x penah kisah cara aku gelak (ini kerana gelak aku memang peliks even ada kawan2 aku pon rasa malu ngan cara aku gelak.), dier x penah kisah cara aku berpakaian, dier x kisah cerita2 silam aku, dier sgt2 open walaupon dier bergitu, dan yg paling penting dier terima aku seandainyer dan tidak menyakiti hati aku.
tp kn sekiranye dier bukan la jodoh aku, aku terima je. ='(
yela sape la orng mcm 2 nk orng mcm aku nie...setakat nie alhamdulillah kami xde masalah. tp masa depan aku, aku sendiri x tau lagi...moga Allah S.W.T jodohkan aku ngn orng yg baik2.


maafla kawan2...aku x mampu cerita lebih dr ini..aku takut aku menjadi riak..aku hanye mampu senyum jika korang tanyer sama ada aku da ader bf ke x...bukan sombong tetapi takut memakan dr sendr...=P


p/s: aku sentiasa percaya setiap apa yg berlaku pasti ader hikmah nyer...aku berserah pada qada' dan qadar...

2 comments:

  1. hahaaa...ko mmg cm tu kn dr sekolah lg... huhuuu

    ReplyDelete
  2. aida, aku kan bercinta ngn VIP. maner la bole bgtau...kecoh nnti 1 dunia...x pasal2 kawan ko nie jd artis
    =)

    ReplyDelete