Sunday, March 20, 2011

stupid question get a stupid answer

soalan2 "bernas" selalu ditanya kepada kiter kan. tak tahu la sama ada korang perasan ke tak. tapi for sure kadang2 soalan ke"melayuan" macam nie kadang2 buat aku agak angin la. angin dalam hati tau bukan angin yang selalu korang buat tyme sakit perut tu,. NO NO NO...

korang perasan tak, kiter nie orang melayu agak "MESRA" alam sikit. nampak orang yang kiter kenal je mula la nak tanyer soalan cepu emas masing2. dalam kepala otak or secara saintifiknye "brain" tak payah susah2 nak pikir soalan apa sebab soalan kiter akan dikeluarkan secara "SPONTAN". soalan boleh kluar sendiri tanpa pelu kita berkerah untuk berfikir. situasi2 nie bukan terjadi kat kampung2 je malah boleh juga terjadi dekat bandar2 canggih seperti KL nie.

ok sekarang nie aku nak korang "FOCUS" and baca dengan teliti ayat2 manis dari golongan2 kiter nie. sama ada korang perasan or tidak.

situasi 1
Anda berada di stesen bas dan rakan anda ternampak
Rakan: Tunggu bas ke per
Anda: Taklah aku tengah tunggu helikopter, lambat plak ari nie ye

situasi 2
Anda sedang menulis surat dan rakan anda menegur
Rakan: Aik? tulis surat nampak?
Anda: Oh ye ke? aku tak prasan ah... tangan aku bergerak sendiri

situasi 3
Anda sedang makan nasik dan rakan tegur
Rakan: Makan nasi ke?
Anda: Eh tak la, Kan aku tengah minum teh ais nie!

situsi 4
Anda baru pulang dari kerja dan jiran anda bertanyer
Jiran: Baru balik dari kerja?
Anda: Taklah, saya dari rumah, nak pi kerjer lah nie... opis saya dah pindah kat rumah..dan rumah saya dah pindah pat opis

situsi 5 (situsi pasangan yg nk break da)
Lelaki : Awak mengingatkan saya tentang laut..
Perempuan : Kenapa? sebab saya liar,romantik dan menghairahkan..
Lelaki :
Tak.. Sebab awak buat saya loya..

situsi 6
Pelayan : Encik nak kopi hitam (black coffee) ???
Pelanggan:
Warna lain ada tak?

kesimpulannyer: tolong la jangan tanyer soalan yg menunjukkan korang nie sgt "PANDAI" + "PERAMAH"




4 comments:

  1. dem3! senang2 je patahkan ayat orang nak ngorat..wahahaha

    ReplyDelete
  2. faiz tolong la jgn gne ayat diatas sbgai ayat tok ko mengurat...lari perempuan yg ko nk ngurat 2...=) al da besh faiz...

    ReplyDelete
  3. situasi 5 tu tak pernah dgr pon~~

    ReplyDelete
  4. aida situasi no 5 2 ko bakal dengar biler ko nk break nnti...muahahah

    ReplyDelete