Tuesday, March 1, 2011

yeh...got new jiran

nie entry yg sangat2 serius...
so jangan gelakkan aku ek...

aku sewa umah dekat puncak alam
bersama2 3 lagi kawan aku...my bestmate...
hampir setahun jugak la kami dok uma nie (blom setahun ek cos aku cakap HAMPIR) =)
uma kami duduk nie agak seronok la. cukup segala kelengkapan (bagi kami yang bujang trang2 nie)
walaupon tiada kemewahan diumah kami nie tapi cukup kasih sayang (cewwahhh)

ok back 2 my topic...
umah kami nie dikategorikan sebagai uma semi-D
so adalah laman2 kecik sebelah umah kami untuk memisahkan kami dari umah sebelah (ok laman 2 da jadi hutan khatulistiwa)

masa kami baru2 pindah sini, dua2 belah umah kami ada orang
tapi bile masuk sem baru nie...satu2 jiran kami pindah ='(
mula2 chinese sebelah kiri uma kami lepas 2 sebelah kanan lak
yang sebelah kanan nie orng melayu..ulang balik semula MELAYU...
kalau da sama2 bangsa tue tegur2 la...ini x muka macam mati laki je..(nie yang isteri la) laki die ok je tapi cover2 gak coz takut bini marah (yela sebab jiran dier perempuan cantik2 yg duduk, tergugat la bini dier..eeehhheeemmm...kami la 2) =))

tp kami ini di ajar oleh parents kami supaya jangan kacau suami orng..so kami amalkan la yang i2...i2 pon bini dier takut2 gak...
awal2 masa kami pindah 2..kawan aku nie punyala baik dok tegur la jiran sebelah nie..yela takut gak dikata sombong...aleh2 salam kawan aku nie x dijawab!!!
malu la kawan aku...bukan nyer kawan aku tu cakap slow2 agak loud speaker gak la...tp....hampeh..

malas nak serabut citer pasal dieorng nie..baik aku fast forward...
sampai la 1 arie 2 dieorng dah packing2 nak pindah...kami agak terkezut jugak la..tp belagak cooooll...
bile siasat2 rupa2nya, jiran sebelah nie ada masalh ngan tuan uma..ader conflik dsitu...
tak bayar sewa...mcm 2 la bunyinyer...

so umah sebelah kanan + kiri aku mula la kosong
aku syok la coz aku nie jenis x tutup langsir..bagi aku, aku cepat rimas duduk dalam bende yang tertutup nie
so mmg langsir aku x penah tutup (mungkin 2 kot sebab mereka pindah..aku la punca segalanyer)...tp korang jangan la risau, hal2 privacy aku, aku still tau jaga...muahhahaha

tibe2 arie senin yg lepas (arie nie arie khamis)
tup2 kami tengok uma yg selama ini kosong ada penghuni pulak...=)
mmg la sebelom nie kami ader dengar gak cite2 yg jiran baru kami nie jenis BAIK
kami berempat nie terlebih excited nie nk tgk gak btolkan aper yg orng2 cakap...
aleh2 malam selasa 2 kami nmpak mereka...
fuh...isteri dier berpurdah...
alhamdulillah...
tp kesian la kat kami...xle nk bebas mcm dlu lg...
tp bg kes aku...aku nie ske je langar pantang...so ader aku kisah...
aku akan amalkan activity aku macam dlu seperti:

1) melalak malam2 sblom tdo

2) jerit2 ngn toiletmate aku (nie kes gara2 malas nk g bilik kawan aku 2, so kitaorng akan communicate melalui bilik air, bukak pintu dan berborak la..disebabkan jauh kami pon jerit2 la walaupon sekadar berborak..)

3) kluar malam mcm biasa (ini tiada limited ek..nie palng aku suka)

eermm...aku rasa setakat i2 je kot...tp aku sangat2 berharap yg jiran baru nie xde la perangai mcm jiran lama...=)

p/s: nie jiran aku tau bukan jiran kau...

No comments:

Post a Comment